Tuesday, March 31, 2009

my father my hero....

asalamualaikum sume...hai...hai...bertemu g kite kali ni ek...hehehhe...hjg mgu lps aku g wat M-Test..korang mesti da tau kan pe mendaalah mtest tu...aku balik kg ari khamis ag saing ngan sifu aku.padahal mtest tu ari sabtu.da aku ponteng klas ari kamis tu..huhu...sampai kg je da nak mgrb..abah la yg jmpt aku kat pekan..sampai umah je pe ag mak la yg aku cr dlu...rindu kat mak...pastu bru aku cri aisya....heheheh normal la tu..

emmm ekceli abah sangat galakkan aku amik kpli..abah kate keje la dulu bru smbg master.aku phm nape abah rse gtu.maybe abah risau kitorg x de keje..dan aku sedaye upaye akan penuhi harapan abah tu..bercakap pasal tajuk aku arini kan,,,aku sangat bangga ada ayah seperti abah. abah adalah segala-galanya...aku sayangggg abah aku...huhuhu..ramai member2 aku ckp abah tu garang.padahal abah rileks je.abah x penah pon mrh kitorg adik beradik..pukol apetah lg.x penah lgsg..cume bese la kitorg kan nakal2...abah bsg skit2 je la..lgpon kan abah pendiam skit.pastu kalo ckp nadanye tinggi..maybe kalo x knl mmg akan kate abah grg.lg satu kan aku tau abah syg kitorg cume abah x tnjk sgt...kadang2 ssh gak nk phm abah sbb abah kuat berahsia.kdg tu aku nk gak syer mslh ngan abah...tp.....hmmmmm...

emm berbalik pd kpli td....hehehhehee..aritu spatutnya abah keje syif ptg..bese kalo syif ptg abah grk kol 1..yela jauh tu tmpt kejenye...kat PTP sne..so mse mtest tu abah kate nak anto aku.bg aku da syukur sgt da abah nak anto..tp memule ingt abah anto je pastu trs blk..ye la nk keje kan..aku pon x ksh.blk blh nek bas je..tp abah kate x pe abah tgu smpi ude siap..huhuu terharu beb! abah sanggup tunggu aku smate2 x nak aku ssh nek bas..thats why aku anggap abah aku adalah hero aku...huhuhu...kalo blh aku nk cri suami mcm abah (hmmm....blh ke dpt ek???). mksd aku kat sini aku nak org yg kuat mcm abah, yg boleh wat sume keje n x pnh mngeluh pon..ingt ag mse mjls angah n kacum..abah la tulang blkg yg bertungkus lumus untk merealisasikan mjls tu...abah yg ke hulu ke hilir..wat tu wat ni...x penah ddk diam smpi la mjls tu blgsg..dulukan mase kecik2 de la umo aku 10 tahun kot kalo kitorang g JB msti lalu kampus UTM..pastu abah mesti cakap satu hri nti abah nak anak-anak abah masuk U.abah kate sorang pon jadila.. dulu aku rase cam mustahil nak msuk U.tp kini ianya satu realiti.Alhamdulillah aku, akak n adik aku da sampai ke tahap tu..tp terkilan skit sbb along x dapat msk U..x pe lah mgkn bkn rzki die kot..n aku akan pastikan 2 org lg adk aku tu dpat masuk U gak n berjaye dalam hdp.InsyaAllah... dan satu lg aku x pnh tgk abah skt..kalo dmm tu ade la..tp mase mjls kacum aritu abah skt trk sgt..tp abah still x nak g spital sbb tkt kene thn dalam wad.mse tu nk bgn pon ssh..sume sendi2nye skit.kitorg suspek kene chikungunya...da puas pjk bru abah nak g..tu pon g klinik je..n btol jgkaan kitorg..abah kene chikungunya..nyamuk ni mmg trk tau..ggt la org len..ni bpk aku jgk yg nk d ggt.huhuhuhu....emmm kalo nk di crte psl abah aku ni smpi esk pon x hbs...tp ape yg pntg aku ttp mynjung tinggi abah n also mak aku gak...aku slalu berdoa n berharap aku diberi ksmptn tuk mbls blk jase2 abah dan emak aku..insyaAllah...

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Bismillahirrahmanirrahim..

    "Ya Allah, Engkau kasihanilah kedua ibu bapa kami seperti mana mereka mengasihani kami sewaktu kami kecil..amiin."

    Bsyukurla dyh, coz msh ada seorg adiwira dan wali yg tersayang...maksu doakan bonda ayahanda cik dayah sntiasa dlm keadaan sihat walafiat, dlm rahmat Allah. Amiin.

    Maksu sygggg mak maksu!!! <=)
    (*al-fatihah buat arwah ayahanda Hashim Bt. Fatimah...)

    ReplyDelete
  3. betol2...selagi hidup dikandnung badan selagi tu la kite doakan kesejahteraan ibu bapa kite kan moksu...huhuhu sayunye rase hati...

    ReplyDelete